סטטיסטיקה למתקדמים

דצמ 12

כפי שהצגנו בעבר, שימוש בסטטיסטיקה וניתוח נתוני קניה הוא חשוב ביותר בניהול של חנות וירטואלית.
הם מאפשרים לנו להבין מה הלקוחות עושים בחנות הוירטואלית, מה הם אוהבים, ולמה הם מגיבים טוב יותר או פחות.

אבל יש אנשי שיווק שלא מסתפקים בכך – לקבל נתונים אנליטיים ממערכות הסטטיסטיקה – הם רוצים להיכנס למחשבות של הלקוח ולהבין איך הם מובילות אותו בתהליך הרכישה. התחום נקרא ניורו-שיווק, והוא כולל חיבור של המשתמשים לאלקטרודות שונות.

המחשבה שמובילה את החוקרים/משווקים האלה הוא להבין מה קורה בתת המודע של הגולשים – שפעמים רבות הוא שונה מזה שהגולשים מראים בסקרים ובראיונות. כדי לעשות זאת הם משתמשים במצלמות לבחינת תנועות העיניים, צמיד המודד שינויי דחיסות בעור (כמו מכונת אמת), ועוד מאפיינים שונים.

הנתונים שמתקבלים מראים את המצב הרגשי של הגולשים והשינוי שעובר עליו בדפים שונים של האתר.
ניתן לצבור מידע חשוב בצורה כזאת, ולשפר את האתר מאוד. לצערנו, ביצוע מחקר שכזה יכול לעלות עשרות אלפי דולרים. אולי יום אחד הטכנולוגיה תהפוך לשכיחה, ואולי בכל מחשב יהיה מכשיר שימדוד את המצב הרגשי והגופני של המתשתמש – ונוכל להשתמש בנתונים אלה גם לטובת שיווק האתר.

בינתיים נמשיך להתעמק בנתונים המספריים של הסטטיסטיקה של החנות הוירטואלית ונגדיל באמצעותם את המכירות.
 

iPad Mini Cases Canada Cosplay Costumes For Sale Naruto Cosplay Costumes Samsung Galaxy S5 Cases For Sale