חשוב על קהל היעד של החנות הוירטואלית

נוב 14

הידיעה על כך שאתר התשלומים של הביטוח הלאומי סוגר את שעריו בשבת עוררה לא מעט עניין תקשורתי. הרי בנושאים כאלה תמיד יימצא חבר הכנסת שיגיב בעד, ושניים שיגיבו נגד – הביטוח הלאומי הוא לא ממש צד בעניין, ואת האתר של הביטוח הלאומי בכלל לא מעניין אם הוא עובד או לא בשבת – מצדו הם יכולים להמשיך להתווכח על הנושא עד יום כיפור הבא.

אז למי זה כן משנה. כרגיל, לנו זה משנה. כי מדובר כאן על נושא שלפעמים נוטים להתעלם ממנו: אפיון האתר לפי קהל היעד. הרבה פעמים יזמי אינטרנט פותחים חנות אינטרנט יותר לפי איזה מודל אידיאלי שהם מדמיינים או שהם ראו במקום אחר, ולא לפי קהל היעד שלהם.  

סגירה של חנות בשבת היא דוגמה קיצונית לכך, אך בהחלט מדובר על חשיבה על צד הלקוח.

לאחרונה פנה אלינו יזם שרצה חנות וירטואלית למכירת מוצרי אופנה מיוחדים – ורצה עיצוב בדיוק כמו שראה בחנות הבינלאומית של מעצב אופנה ידוע. הוא התעקש על העיצוב הנ"ל למרות שהוא לא אפשר קידום טוב בגוגל. בעוד את האתר הבינלאומי הגולשים מכירים ומחפשים במיוחד, האתר המקומי אינו מוכר וחלק גדול מהגולשים אמור להגיע דרך גוגל. דוגמא נוספת היא בחירה בממשק משתמש שמתאים לצעירים בעוד קהל היעד מורכב משכבת גיל מבוגרת (אותיות קטנות מידי, עודף מידע וגירויים, וכו´).  

אז לפני שאתם בונים את החנות הוירטואלית וגם תוך כדי, תגלשו דרך העיניים והעכבר של הלקוחות שלכם, ולא של אלה של יזם אינטרנט שראה כבר הכל. תנו לקבוצה של אנשים מקהל היעד שלכם לבדוק את האתר, ובנו להם שאלון לפי פרמטרים שחשובים לכם. 

צוות Media4u ו- NetProtek עומד לרשותכם בכל שאלה בנושא הקמת חנות וירטואלית

iPad Mini Cases Canada Cosplay Costumes For Sale Naruto Cosplay Costumes Samsung Galaxy S5 Cases For Sale